Marvel vs. Capcom: Infinite – Neuer Patch mit Patchnotes angekündigt

Kommentare (0)

"Marvel vs. Capcom: Infinite" wird in der nächsten Woche mit einem neuen Patch versorgt, zu dem Capcom jetzt die offiziellen Patchnotes veröffentlicht hat. Es werden einige Fehler behoben und diverse Anpassungen vorgenommen.

Marvel vs. Capcom: Infinite – Neuer Patch mit Patchnotes angekündigt

Der im vergangenen Monat veröffentlichte Fighting-Titel „Marvel vs. Capcom: Infinite“ wird auf PC, Xbox One und PlayStation 4 in Kürze mit einem neuen Patch versorgt, der einige schwerwiegende Fehler bei bestimmten Charakteren und Spielmechaniken beheben soll. Der neue Patch wird am 16. Oktober für PlayStation 4 und PC veröffentlicht, während die Spieler auf der Xbox One noch etwas länger auf den Patch warten müssen. Die Anpassungen an den Charakteren werden am 16. Oktober jedoch für alle Plattformen gleichzeitig veröffentlicht.

Einen Tag nach dem Patch, am 17. Oktober werden übrigens die neuen Charaktere Black Panther, Sigma und Monster Hunter verfügbar gemacht. Mit dem neuen Patch werden unter anderem Anpassungen bei den Charakteren Dante, Captain America, Dormammu und Doctor Strange vorgenommen. Die genaueren Details erfahrt ihr mit den offiziellen Patchnotes, die wir hier im englischsprachigen Original im Artikel eingebunden haben.

Marvel vs. Capcom: Infinite Patchnotes

General 

  • When an opponent has been hit by three special „grab“ projectiles in a single combo, they will automatically be affected by a spiral hit stun, causing them to be invincible and sent into the air. Players can also counter tag out of these attacks.
    • Affected moves:
      • Spider-Man – LP/HP Web Ball (including air versions)
      • Frank – LK/HK Hammer Throw
  • Can perform air recovery in eight directions when recovering from certain unique hits in the air.
    • Affected moves:
      • Dante – Bee Hive
      • Chun-Li – Spinning Bird Kick (including air version), Kikosho, Hoyokusen
      • Chris – Sweep Combo
      • Doctor Strange – Bolts of Balthakk
  • Fixed a bug that made it impossible to block during the last frame of crouching block recovery.
  • Fixed an issue that caused a connection error to occur when continuously performing successful grabs in an online match.
  • Increased throw invincibility during air recovery from 3F to 5F.
  • Fixed comboing into another combo using the Mind Surge throw.

Characters (These changes will go live across all platforms in the update on October 16)

Dante

  • Fixed a bug when taking damage during Tempest that caused Dante’s position to change from the location where he took that damage.

Captain America

  • Fixed bug(s) so that properties of moves without the shield match those with the shield. (ex: forward jumping during forward ground dash without the shield did not have dash momentum)
  • Fixed a bug causing backflip (without shield) to be invincible from start up.
  • Fixed a bug that caused his back ground throw to not do damage and had a shorter knockback distance.
  • Fixed a bug where jumping forward during a back ground dash (with shield) had dash momentum.
  • Fixed a bug that caused him to not face the opponent when behind them while activating Charging Star and Hyper Charging Star.

Dormammu

  • Fixed a bug that allowed players to cancel Dark Spell: Creation after LK/HK Dark Hole with Flight.
  • Fixed a bug that allowed players to cancel Dark Spell: Creation after LK/HK Purification with Flight.

Doctor Strange

  • Fixed bug where when there are 3 Graces of Hoggoth HP traps on screen and Flames of the Faltine is used from a higher position, the fired laser VFX disappears.
  • Fixed bug causing one Grace of Hoggoth to remain on screen after activating Flames of the Faltine in certain situations.

Weitere Meldungen zu .
(*) Bei Links zu Amazon, Media Markt, Saturn und einigen anderen Händlern handelt es sich in der Regel um Affiliate-Links. Bei einem Einkauf erhalten wir eine kleine Provision, mit der wir die kostenlos nutzbare Seite finanzieren können. Ihr habt dabei keine Nachteile.

Kommentieren