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Yakuza 3


Homie1990

Empfohlene Beiträge

die arroganz/ignoranz vieler japanischer hersteller gegenüber dem westlichen markt finde ich teilweise überhaupt sehr dreist.

nahezu alle schaffen einen weltweiten release, nur bei japanischen games muss man bis zu einem jahr auf eine westliche version warten (und das ist in der branche eine ewigkeit).

 

Das siehst du falsch. Yakuza 3 ist ein japanisches Spiel. Ende. Hierzulande wollen die Gamer High-End Technik mit Titten und Explosionen. Das traditionelle Gameplay mit "veralteter" Steuerung, RPG-Charakterentwicklung und starke Einbindung der japanischen Kultur findet zwar Fans im Westen, doch wenn man sich die Verkaufszahlen von Yakuza 1 & 2 anschaut, ist es ein Wunder, dass es der dritte Teil überbau hierher geschafft hat - bei den zu erwartenden Absätzen wäre eine deutsche Übersetzung ein wirtschaftlicher Selbstmord gewesen!

 

Ich bin froh dass es das Spiel überhaupt nach DE geschafft hat und dabei ist die englische Übersetzung übrigens extrem gelungen.

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Das siehst du falsch. Yakuza 3 ist ein japanisches Spiel. Ende. Hierzulande wollen die Gamer High-End Technik mit Titten und Explosionen. Das traditionelle Gameplay mit "veralteter" Steuerung, RPG-Charakterentwicklung und starke Einbindung der japanischen Kultur findet zwar Fans im Westen, doch wenn man sich die Verkaufszahlen von Yakuza 1 & 2 anschaut, ist es ein Wunder, dass es der dritte Teil überbau hierher geschafft hat - bei den zu erwartenden Absätzen wäre eine deutsche Übersetzung ein wirtschaftlicher Selbstmord gewesen!

 

Ich bin froh dass es das Spiel überhaupt nach DE geschafft hat und dabei ist die englische Übersetzung übrigens extrem gelungen.

 

also ich finde es eher lächerlich in der globalen gamingwelt von sony, microsoft und nintendo ein spiel nur für ein einziges land zu entwickeln.

 

und yakuza ist ja nicht der einzige fall, wo japanische spiele mit grosser verspätung in den westen kommen und vorher gesagt wird es kommt gar nicht (siehe demon's souls, afrika usw.).

mMn nur arrogante marketingmache der japaner.

 

bezüglich lokalisierung finde ich den weg der japanischen sprachausgabe mit englischen untertiteln absolut in ordnung, nur dann kann ich bitte nicht behaupten, dass ein jahr zeit zu kurz war um die untertitel für alle abschnitte des spiels zu machen und daher teile weglassen muss.

das kann doch keiner ernst nehmen, wo andere studios zeitgleich komplette sprachausgabe in 6 verschiedenen sprachen schaffen.

und immerhin ist yakuza 3 ja kein low-budget-titel.

die kosten für einen reine textübersetzung von untertiteln und menütexten würde ich auch nicht überbewerten.

 

mMn machen sie sich mit solchen aktionen die verkaufszahlen im westen selbst kaputt.

wer will schon ein 1 jahr altes spiel und dann noch beschnitten kaufen, wenn im monatsrythmus andere toptitel erscheinen.

 

und yakuza würde mMn dem westlichen geschmack schon sehr ansprechen, mit mafia-thematik, action, schlägereien und den hostessen.

 

genauso wie ich haben es deshalb sicher viele andere auch aus prinzip nicht gekauft.

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Das siehst du falsch. Yakuza 3 ist ein japanisches Spiel. Ende. Hierzulande wollen die Gamer High-End Technik mit Titten und Explosionen. Das traditionelle Gameplay mit "veralteter" Steuerung, RPG-Charakterentwicklung und starke Einbindung der japanischen Kultur findet zwar Fans im Westen, doch wenn man sich die Verkaufszahlen von Yakuza 1 & 2 anschaut, ist es ein Wunder, dass es der dritte Teil überbau hierher geschafft hat - bei den zu erwartenden Absätzen wäre eine deutsche Übersetzung ein wirtschaftlicher Selbstmord gewesen!

 

Ich bin froh dass es das Spiel überhaupt nach DE geschafft hat und dabei ist die englische Übersetzung übrigens extrem gelungen.

 

Ich gebe dir da vollkommen Recht.

@Diggler: Ich finde deine Einstellung engstirniger als Entwickler, die Spiele für den eigenen Markt entwickeln wollen.

Ich finde es gut dass es noch Entwickler gibt die dieser irren amerikanisierung nicht hinterherjagen, denn so behalten die Spiele eine eigene Identitàt und Athmosphäre!

Es verhält sich hier wie in der Kinowelt: Ausländische Filme, die eher unbekannt sind, sind zwar Geschmackssache, in meinen Augen aber oftmals tausendmal besser als gehypte Hollywoodgrütze! Nur verkaufen sich solche Blockbuster besser, deswegen sinds ja Blockbuster! Es soll nicht alles im Einheitsbrei der großen Entwickler und Publisher untergehen, sonst haben wir nur noch bald 08/15-Spiele und -Filme. Eigenständigkeit, und Eigenartigkeit muss erhalten bleiben. Ob das jetzt deinen Geschmack trifft oder nicht! Versuche mal bissl über den Tellerrand zu lugen ;)

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Ich gebe dir da vollkommen Recht.

@Diggler: Ich finde deine Einstellung engstirniger als Entwickler, die Spiele für den eigenen Markt entwickeln wollen.

Ich finde es gut dass es noch Entwickler gibt die dieser irren amerikanisierung nicht hinterherjagen, denn so behalten die Spiele eine eigene Identitàt und Athmosphäre!

Es verhält sich hier wie in der Kinowelt: Ausländische Filme, die eher unbekannt sind, sind zwar Geschmackssache, in meinen Augen aber oftmals tausendmal besser als gehypte Hollywoodgrütze! Nur verkaufen sich solche Blockbuster besser, deswegen sinds ja Blockbuster! Es soll nicht alles im Einheitsbrei der großen Entwickler und Publisher untergehen, sonst haben wir nur noch bald 08/15-Spiele und -Filme. Eigenständigkeit, und Eigenartigkeit muss erhalten bleiben. Ob das jetzt deinen Geschmack trifft oder nicht! Versuche mal bissl über den Tellerrand zu lugen ;)

 

Also gerade mir brauchst du das nicht erzählen, weil ich auf eigenständige Spiele besondern stehe. Ich kann einem Valkyria Chronicles z.B. Viel mehr abgewinnen als der Mainstream-Serie COD.

Ich verstehe nicht ganz was deine Bemerkungen mit Amerikanisierung und Mainstream mit meinen bisherigen Aussagen zutun haben sollen und warum ich deiner Meinung nach engstirnig bin.

 

Ich rege mich ja gerade darüber auf, dass wir Yakuza 3 nicht in der selben Version wie in Japan bekommen, sondern Dinge entfernt wurden.

Warum du mich jetzt also in die Mainstream- und 0815-Game-Ecke stellen willst ist mir echt nicht klar.

Jeder der meine Posts hier im Forum verfolgt, weiß dass ich selbst ein großer Mainstream-Kritiker bin.

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BTT:

 

Welcher Fisch/Gegenstand beim Fishing Minigame fehlt mir noch?

An sechster Stelle habe ich nur drei Fragezeichen. Gefangen habe ich:

Tuna, Gurukun, Abasa, Mibai, Irabucha, Coral Branch und Umbrella.

 

Edit: Die Seeschnecke hat gefehlt.

Bearbeitet von Yuffie
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  • 1 Monat später...
Kann mir einer sagen wo die anderen Waffen Trainer sind? Ich hab jetzt nur den ersten gefunden. :-(

Google hat mir gesagt, dass einer im Underground colliseum ist, aber da steht keiner.

 

Oder am besten einer gibt mit nen Link zu ner guten detailierten Seite ^^ danke :D

 

Hast du schon die 3 Waffen alle gemeistert?

Da meine Quelle leider ein wenig unübersichtlich ist, poste ich hier die 4 Trainer seperat in Spoiler und dazu dann die Quelle.

http://www.gamefaqs.com/ps3/950186-yakuza-3/faqs/55807

 

YONASHIRO SHOUJI

 

You'll find Yonashiro in Chapter 4, as you're preparing to go to to Tokyo. He

approaches and talks to you, then goes to the beach and waits atop a large

stone on the western side of the beach.

His training is rather straightforward. The first time you fight him, he

will simply take his hat off, and from then on, he'll be ostensibly fighting a

bit more seriously. After that, it's just beat him to learn the technique!

He'll be armed with the weapon you're going to learn, but you'll just be

bare-handed. After beating him, you'll get the "True XXX Master Certificate,"

(where "XXX" is the name of the weapon), and you'll be able to use that weapon

from then on.

Yonashiro Training -> Defeat Nunchaku-wielding Yonashiro.

Nunchaku -> Defeat Nunchaku-wielding Yonashiro

Tonfa -> Defeat Tonfa-wielding Yonashiro

Kali Sticks -> Defeat Kali-Stick-wielding Yonashiro

That's it! This is really the easiest training you'll have to undertake.

 

 

KOMAKI SOUTAROU

 

After clearing the mission "The Dragon Palace Restoration," go near Stardust to

run into one of Komaki's students, a homeless man. He recognizes you and gives

you a letter from your old master, then tells you his dojo is in the Dragon

Palace.

Kiryuu tells him that life is peaceful in Okinawa and he hasn't really had

need to use the moves he learned so much, so he's kinda forgotten them and he

needs Komaki to teach him again. Naturally, Komaki agrees to teach Kiryuu, but

before he can learn new techniques, he's gonna want him to remember the old

ones.

Komaki figures a plan to make Kiryuu remember--he'll have him fight three of

his former students, who are now working in various parts of Kamuro. He sug-

gests that by fighting people who know his style, it'll come back to Kiryuu.

After he tells you where the three students are, you can hear the information

again with the top choice or get on with it with the bottom choice.

- The man in the white coat on Shichifuku right in front of M.E.B. advertis-

ing a cabaret club: Komaki-Style Flowing Catch (Komakiryuu Ukenageshi)

- Enter Sushiya Gin and you'll automatically encounter the worker: Komaki-

Style Parrying Reversal (Komakiryuu Hajikigaeshi)

- Enter Smile Burger and you'll automatically encounter the worker: Komaki-

Style Tiger Killer (Komakiryuu Toraotoshi)

These are three powerful reversal techniques.

Komaki's kinda tricked you. After you beat these three guys, they quit their

jobs and go back to their training. Guess he needed a way to get through to

them.

Before you can undertake your training, Komaki wants you to prove yourself

again. Kiryuu at first thinks he means to fight Komaki himself, but he means

for you to fight his number one student. It's not the easiest of battles, but

it's not impossible.

(Technique learned from battle: Komaki-Style Dharma Roll [Komakiryuu Daruma

yoke]--this gives you the ability to roll after a sidestep, same as in

Kenzan!)

Now that you can learn from him again, you can choose the second option to

find out about the "bound" system (kinda like a juggle system), the third to

learn about grabbing opponents when they're down, the fourth option to learn

about stunned enemies, the fifth option to learn about charging your Heat after

certain Triangle moves (called "Lingering Mind [Zanshin]"), and the bottom op-

tion to exit.

Choosing the first option will ask about new techniques. To learn them, you

need to have Kiryuu's "Mastery" attribute at level 7. When I play from scratch,

I usually focus on building up Mastery just because it gives you Heat Actions.

You can definitely have it up around that high by the 5th chapter.

Talk to Komaki with your Mastery at level 7 and ask him about new techniques.

He tells you there's a secret scroll of techniques passed on since the Edo

Period (the "Gion Unarmed Style Scroll," for those who played Kenzan). When

Komaki moved to the Dragon Palace, it seems a homeless man made off with the

secret text. Again, he's asking you to go take care of his business.

Talk to the bum on the trash can in the Children's Park at the west end of

Shichifuku. Kiryuu asks if he's this Kamekichi guy who ran off with the

scroll, but he's not. He tells you Kamekichi is at the betting place in the

Dragon Palace.

Go to the gambling place in the Dragon Palace. Kamekichi's right inside the

entrance. He tells you he sold it at the Ebisuya Pawn Shop--better go buy it

before someone else gets it! It's the bottom item, for 31,500 yen.

Bring that to Komaki and you can finally learn these three new techniques:

1. Komaki-Style Swordless Rebirth (Komaki-Ryuu Mutou Tensei): when in

Heat Mode, when opponent attacks you with a sword, hit Triangle when

prompted by the "Goku" symbol at the top of the screen

2. Komaki-Style Skull Smasher (Komaki-Ryuu Hachikuzushi): when in Heat

Mode, grapple an opponent and move them over to an object about waist-

high, hit Triangle when prompted by the "Goku" symbol at the top of the

screen

3. Komaki-Style Dragon King Mastery (Komaki-Ryuu Ouryuu no Kiwami): when

in Heat Mode, after successfully landing the Komaki-Style Flowing Catch

reversal and dizzying opponent, stand in front of them and hit Triangle

when prompted by the "Goku" symbol

The last one is kinda hard because you have to do it on Komaki himself.

So, that's it! That's all you can learn from him--and you can do it all in

Chapter 5, which makes you pretty powerful early on!

 

 

MACK SHINOZUKA

 

You'll first run into Mack in Ryukyu Village, near the Monorail. He's wander-

ing around, looking for the greatest photo op in the world. Sensing a kindred

spirit in Kiryuu, he teaches him how to start a blog and sends e-mails about

people around both towns who might be great to photograph. This is the Revel-

ation system, and you pretty much have to go through the tutorial.

But, that's not all Mack is good for. In fact, that's not even what he's

considered a "master" or "teacher" of by the game! In order to get the "Path to

Training" Trophy, you'll need to meet all 3 masters--Yonashiro, Komaki, & Mack.

You'll notice that if you go through the game's story, you'll naturally be

forced to encounter both Yonashiro and Mack, and even if you take all the train-

ing from Komaki and Yonashiro, you still won't have "met" Mack, by the Trophy's

standards.

In Chapter 5, after Kiryuu chases Mack down, Mack is impressed by Kiryuu's

running skills. He tells him he knows a great place he's got to show him, but

then he has to run.

After the battle with Lau, you can encounter Mack again. He's standing on the

south side of Kouenmae, near its east end, a little west from the entrance to

the Sai no Kawara area (at the West Park). He's kinda tucked away against the

"wall," musing over the Japanese liquor shop for some reason--so don't feel bad

if you missed him.

Talk to him and he'll remember that "great place" he talked about. He says

it's in the Sai no Kawara area and runs off. Kiryuu figures when he has the

time, maybe he'll go see what the guy's on about. Weirdly, if you do this in

the Premium Adventure Mode, sometimes Mack just runs off-camera, but isn't

removed from the playing field--he just stands there like a mannequin. Don't

worry; he's still going to be there if you go to the Sai no Kawara.

He'll end up standing next to the Majima Group Headquarters (your hideout at

the Sai no Kawara Area). Talk to him, and he'll introduce a Majima Group member

who just happens to be Mack's friend, and explain that they can make obstacle-

course-like formations in no time at all for him to run around in.

This is your Chase Battle practice. If you're struggling with Chase Battles,

you're not alone. They can be pretty rough--unless you train with Mack and get

your Chase Gauge up!

There are four races you can take with Mack. They go from top to bottom,

easiest to hardest, of course. The three where you chase Mack give you more

Chase Gauge (that's your endurance for Chase Battles). You'll be happy to

know that they are substantial increases to the gauge. The other one, the one

where you run from Mack, will up the damage of your shoulder charge. Again,

you'll need that.

You also get prizes depending on your time. You'll notice that the top three

times for each course will be displayed on the right in a little box. If you

beat those times, you'll get stuff. Completists will be happy to know that it

does get easier with practice, and it's more than possible to get the 40 seconds

in Formation C to get the recipe for building weapons.

Here's what you get:

 

FORMATION A (Chase Mack)

1st Time Completing: Chase Gauge Max Up, unlocks Formation B

1st Place: Hyakkoumaru (a knife-type weapon)

FORMATION B (Escape Mack)

1st Time Completing: Shoulder Charge Damage Up, unlocks Formation C

Collapsible Hammer (since you run away from Mack until the time runs out,

there is no way to judge by time, so you automatically get the hammer)

FORMATION C (Chase Mack)

1st Time Completing: Chase Gauge Max Up, unlocks Final Formation

1st Place: Majima's Order Form (recipe for weapons)

FINAL FORMATION (Chase Mack)

1st Time Completing: Chase Gauge Max Up

1st Place: Mack's Talisman

 

 

INNER FIGHTER 7 (IF7) (MINAMIDA)

 

In the space to the east of the little alley running south from the Champion

District, there's a weird guy who looks like Dr. Brown (Christopher Lloyd's

character) from Back to the Future.

Talk to him and pay the 100,000 yen to have his "experience," and suddenly,

yakuza show up. They don't like him doing business in their terf. Beat them.

The guy introduces himself as Dr. Minamida, a game designer. He's the guy

who made the YF6 game in Ryuu ga Gotoku 2's arcades. Now, he's developing a

virtual reality game called "IF7" ("Inner Fighter 7").

The rules of this game are quite simple. After you defeat certain bosses,

you'll be able to play a stage against them where you have to drain their

health bar before they drain yours. There's also a time limit. Keep in mind

that you can't use Heat Moves, and that some enemies are a little different.

For instance, for the fight against Lau, you have to face three of him at once,

or for the fight against Kanda, after you defeat him, another, bigger one ap-

pears.

The first time, you'll have to fight Tamashiro. But, after your first use,

Minamida will cut the price down to just 10,000 yen per game. That's not so

bad, I guess....

1. Warrior of the Wicked Weapon (Tamashiro, Chapter 5): the ability to use

Brass Knuckle type weapons, 2000 experience

2. Lust Giant (Kanda, Chapter 6): Herculean Mastery Heat Move, 2,000 exp.

3. Single-Eyed Devil (Majima, Chapter 9): Cigarette Mastery Heat Move,

2,000 experience

4. Vengeful Asura (Lau, Chapter 9): True Lotus-Style Flashing Energy Palm

(during the Lotus-Style Flashing Energy Palm's charging period, Kiryuu

also charges Heat Energy), 2,000 experience

5. The Fist God Made Flesh (Kazama, Chapter 12): Dragon God Protection

(when in Heat Mode, you can block weapon attacks, except guns and bombs),

2,000 experience

6. The Demon-God King Dragon (Kiryuu, Chapter 12): Status of the Asura

(in Heat Mode, while health flashes red, hit L3 and R3 to sacrifice Heat

Energy for Health)

 

After you beat a level, you can replay them. They'll be a little harder,

though, so be warned (it shouldn't pose too much of a problem). Note that

losing here does not count as a "continue."

Here is a list of rewards for replaying the levels:

 

1. Iron Chestplate, 500 experience

2. Compact Motor, 500 experience

3. New-Style Battery Tester, 500 experience

4. Superalloy Spring, 500 experience

5. Silence Shoes, 500 experience

6. Weight-Modifying Device?

 

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Die Quest bei dem 2. Trainer, den du gepostet hast, ist das ne sidequest? Das ist anscheinend der einzige der mir fehlt. Hab Mack und den alten mit der spielekonsole nicht als Trainer angesehen. ^^

 

Und ja, die 3 Waffentechniken von dem ersten Trainer hab ich mir Gleich in chapter 4 geholt.

 

Den findet man erst, wenn man die Sidequest gemacht hat. Die Sidequest wird auch in dem Guide beschrieben. Ist halt nur ziemlich oll das man alles durchscrollen muss. Dafür bringt dir der alte Komaki aber verdammt gute Sachen bei! Der Komaki Reversal ist genial oder die Attacken für die man nen roten Heatbalken braucht. Damit kann man sich schon gut im Kolloseum sehen lassen ^.^. Btw mit Mack als Trainer ist gemeint , wo man ihm erst im Parcour hinterherlaufen muss, dann nicht von ihm gefangen werden darf etc. Nicht das mit dem Fotos machen.

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Den findet man erst, wenn man die Sidequest gemacht hat. Die Sidequest wird auch in dem Guide beschrieben. Ist halt nur ziemlich oll das man alles durchscrollen muss. Dafür bringt dir der alte Komaki aber verdammt gute Sachen bei! Der Komaki Reversal ist genial oder die Attacken für die man nen roten Heatbalken braucht. Damit kann man sich schon gut im Kolloseum sehen lassen ^.^. Btw mit Mack als Trainer ist gemeint , wo man ihm erst im Parcour hinterherlaufen muss, dann nicht von ihm gefangen werden darf etc. Nicht das mit dem Fotos machen.

 

Das mit Mack hab ich schon geschaft. ^^ bin jetzt in chapter 11 und wollte noch ein paar Moves lernen, bevor ich Mine aufs fressbett hau :D

Danke dir für die Hilfe. :)

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    • Genau daran scheitert doch eine seriöse Diskussion, weil es gar kein klares Verständnis zum Thema gibt. Over-sexualized und „Sex enthalten“ sind zwei komplett verschiedene Dinge. Aber ich verstehe auch nicht, warum das hier so dauerhaft Thema ist.
    • Hier, habe unter anderen eine tolle Figur/Statue gesehen zum (vor)bestellen und ist eine limitierte Auflage: https://bucketandshovel.com/pre-order-finenibstudio-stellar-blade-eve-resin-statue/    
    • Nein, denn mich interessieren die Bewertungen auch nicht, sprich, ob es nun eine 70, 80, 90 usw. ist. Denn jeder Tester/Gamer bewertet das Game anders. Gibt auch Tester, die das Game testen müssen, obwohl sie das Genre nicht mögen und da kommen dann ganz andere Bewertungen raus. Bei Reviews, egal ob es jetzt bei Games, Filmen oder Serien ist, lese ich mir immer nur das Fazit durch.   Und zum Thema: Ich werde heute ab Mitternacht anfangen, wenn ich nicht zu müde bin. Man kann zwar von der Demo den Speicherstand übertragen, aber ich werde schön von vorne anfangen. Freue mich schon voll drauf und bin auch richtig froh das es kein Open World ist. Brauche erst mal eine große Pause von Open World Games allgemein. Allen anderen wünsche ich auch ganz viel Spaß.
    • @-I-Geist   Ich selbst hab's noch nicht gesehen, mein Bruder ist aber sehr begeistert davon. Nächsten Monat erscheint übrigens die finale 4. Staffel.
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