Call of Duty WW2: Neues Balance-Update erscheint heute - Changelog verfügar

Sledgehammer Games wird den auch auf PS4 erhältlichen Shooter "Call of Duty WW2" heute mit einem neuen Balance-Update ausstatten, das einige Anpassungen an den Waffen vornimmt. Insgesamt soll das Gameplay beschleunigt werden, heißt es.

Call of Duty WW2: Neues Balance-Update erscheint heute – Changelog verfügar

Der auch auf der PlayStation 4 erhältliche First-Person-Shooter „Call of Duty WW2“ wird heute mit einem neuen Balance-Update ausgestattet, wie die Verantwortlichen von Sledgehammer Games auf Reddit bekannt gegeben haben. Auch der offizielle Changelog wurde enthüllt, sodass wir bereits erfahren können, welche Anpassungen an dem Shooter und insbesondere an den verschiedenen Waffen vorgenommen werden.

Laut Sledgehammer Games soll das Gameplay etwas beschleunigt werden, womit die gesamte Multiplayer-Erfahrung verbessert werden soll. Wie auf Reddit bestätigt wird, basieren die Anpassungen auf dem Feedback der Spieler. Entsprechend fordert man die Community auf, auch weiterhin die Meinung zu äußern, um das Spiel weiter optimieren und an die Anforderungen der Spieler anpassen zu können.

Zum Thema: Call of Duty: WW2-Spieler erreicht den höchsten Rang, ohne einen Schuss abzufeuern

Der offizielle Changelog für das Balance-Update von „Call of Duty WW2“ für PS4, Xbox One und PC wurde auf Reddit in englischer Sprache veröffentlicht. Nachfolgend bekommt ihr die Übersicht über die zu erwartenden Anpassungen:

Call of Duty WW2 Balance-Update Changelog

ADS TRANSITION TIMES/ADS FROM SPRINT TIMES/ADS SPRINT OUT TIMES:

SMGs

  • Buffed base ADS times and buffed ADS in from sprint times (ADS sprint out times match ADS from sprint times)

Rifles

  • Buffed base ADS transition times, but not ADS from sprint times/ADS sprint out times, in an effort to maintain a difference between the SMG and AR class playstyles

Snipers: Kar98k and M1903

  • Nerfed ADS transition times (a slight quickscoping nerf)

LMGs

  • Buffed base ADS times

Note: Base ADS times for SMGs are faster than Rifles, and Rifles are faster than LMGs. In other words, there is now more of a distinction between class playstyles.

WEAPONS:

MP-40

  • Buffed recoil in an effort to have a more competitive SMG on par with the PPSh-41

FG 42

  • Nerfed fire rate so that the damage output is more in line with other weapons in its class

SVT-40

  • Buffed recoil in an effort to make it more manageable to shoot down range and give a better contrast to the M1 Garand
  • Nerfed hip spread to match the M1 Garand’s in an effort to decrease the ability to quickly kill opponents at closer ranges

M1A1

  • Buffed fire rate in an effort to make it a more competitive choice amongst the other rifles (still slightly slower than the Gewehr 43)

Gewehr 43

  • Buffed fire rate in an effort to make it a more competitive choice amongst the other rifles (still slightly faster than M1A1)
  • Buffed recoil (closer to that of M1A1)
  • Buffed clip size to be 12 rounds per clip instead of 10

M30 Luftwaffe Drilling

  • Buffed damage per pellet to be on par with the recent Sawed-Off Shotgun changes so that this shotgun now has a more automatic 2-shot kill and a slightly more forgiving one-shot kill
  • Buffed shotgun damage range, so that it’s now more feasible to finish off an opponent who didn’t die from a rifle bullet
  • Buffed ADS spread to allow for greater accuracy when shooting enemies that are outside of the obvious shotgun range (while ADS)

Toggle Action

  • Buffed clip size to be 8 shots per clip instead of 6 in an effort to allow players to have more success with this weapon
  • Nerfed ADS spread to be on par with other shotguns (besides the M30)

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