Dark Souls 3: Patchnotes zum am Freitag erscheinenden Update 1.08

Bandai Namco Entertainment und From Software haben einen neuen Patch für das Action-Rollenspiel "Dark Souls 3" angekündigt. Die Patchnotes stehen bereits zur Verfügung.

In der kommenden Woche werden Bandai Namco Entertainment und From Software die erste von zwei Erweiterungen für das Action-Rollenspiel „Dark Souls 3“ veröffentlichen. Mit „Ashes of Ariandel“ bietet man ab dem 25. Oktober 2016 zum Einzelpreis von 14,99 Euro (Season Pass 24,99 Euro) unter anderem ein neues Gebiet, frische Gegner, Waffen, Rüstungen und mehr an.

Jedoch wird man zunächst ein neues Update veröffentlichen, welches einmal mehr einige Änderungen vornehmen wird. Am kommenden Freitag, den 21. Oktober 2016 wird der neue Patch 1.08 erscheinen, weshalb zwischen 10 und 12 Uhr die Online-Server nicht erreichbar sein werden.

Der neue Softwareflicken soll unter anderem den Poise-Wert in Angriff nehmen, der seit dem Launch im vergangenen April für einigen Diskussionsstoff sorgte. Denn der Poise-Wert funktioniert in „Dark Souls 3“ nicht wie in den Vorgängern. Inwieweit er nun geändert wird, kann man den englischsprachigen Patchnotes entnehmen.

Das ändert sich mit Patch 1.08

  • Adjusted poise values across the board. Poise is now more effective for heavier weapons and armor.
  • Improved regular attack animations of hammer category weapons.
  • Improved regular attack animations of greatsword category weapons.
  • Improved regular attack animations of axe category weapons.
  • Improved regular attack animations of fist category weapons.
  • Improved the „Neck Swipe“ weapon skill animation of scythe category weapons.
  • Fixed a bug where strong attacks performed using whips would not deal additional ・damage when fully charged.
  • Fixed a bug where strong attacks performed using the Pickaxe would consume stamina multiple times per attack.
  • Adjusted the „Onislayer“ weapon skill hitbox timings for Onikiri and Ubadachi.
  • Adjusted the hitbox timings of the claw category weapon skill „Leaping Slash“.
  • Fixed a bug where rolling attacks on Astora’s Greatsword could not be parried.
  • Improved the „Wrath of the Gods“ weapon skill animation for Wornir’s Holy Sword.
  • Improved the „Blind Spot“ weapon skill animation for Corvian Greatknife and Handmaiden’s Dagger.
  • Improved the „Shield Splitter“ weapon skill animation for Mail Breaker and Irithyll Rapier.
  • Improved the „Wolf Leap“ weapon skill animation for Old Wolf Curved Sword.
  • The weapon skill of Old King’s Great Hammer „Molten Perseverence“ will now release lava on both hits.
  • Improved the „Darkdrift“ weapon skill animation for Darkdrift.
  • Reduced effectiveness of rolling attack animations on Gotthard Twinswords while dual wielding.
  • Increased effectiveness of the sorcery „Pestilent Mercury“.
  • Improved the cast animation of miracle „Lifehunt Scythe“.
  • Increased poison and toxic buildup of the pyromancies „Poison Mist“ and „Toxis Mist“, respectively.
  • Increased durability damage buildup of the pyromancy „Acid Surge“.
  • Increased duration of the „Warcry“ weapon skill.
  • Fixed a bug where the player’s lock-on target would automatically change even if „Toggle auto lock-on“ was set to „OFF“.
  • Fixed a bug where the leader board for Darkmoon Knights would display incorrect statistics.
  • Fixed a bug where the fog wall near Holy Knight Hodrick would sometimes not disappear during multiplayer even after defeating him.
  • Fixed a bug where Orbeck of Vinheim would sometimes die before the player purchased all his spells.
  • Fixed a bug where Patches and Greirat would never return if sent to steal after defeating all bosses.
  • Fixed a bug where female characters were subject to counter damage during certain movement animations.
  • Fixed a bug where equipping Vordt’s Great Hammer or Irithyll Straight Sword in the left hand would cause enchantments to disappear from weapons in the right hand.
  • Fixed a bug where two-handing certain weapons would cause the stealth effect on Slumbering Dragoncrest Ring to not work correctly.
  • Fixed a bug where Hornet Ring was not working for claw category weapons.
  • Fixed a bug where dash attacks could not be performed using Farron Greatsword.
  • Fixed a bug where strong attacks using Lothric Knight Sword were not dealing thrust type damage.
  • Fixed a bug where dash attacks using Onikiri and Ubadachi were not dealing thrust type damage.
  • Addressed other game balance issues and fixed other flaws.

Weitere Meldungen zu .

Diese News im PlayStation Forum diskutieren

(*) Bei Links zu Amazon, Media Markt, Saturn und einigen anderen Händlern handelt es sich in der Regel um Affiliate-Links. Bei einem Einkauf erhalten wir eine kleine Provision, mit der wir die kostenlos nutzbare Seite finanzieren können. Ihr habt dabei keine Nachteile.