No Man’s Sky: Patch 1.12 behebt weitere Fehler

Hello Games hat ein weiteres Update für "No Man's Sky" veröffentlicht. Das bereits verfügbare Update 1.12 soll einige Fehler beheben. Die Patchnotes verraten die Details.

No Man’s Sky: Patch 1.12 behebt weitere Fehler

Nachdem Ende November erst das Foundation Update für das Weltraum-Erkundungs- und Survival-Spiel „No Man’s Sky“ veröffentlicht wurde, folgt nun der Patch 1.12, der auf PS4 und PC einige Fehler behebt. Es sollen laut der Meldung auf der offiziellen Seite vor allem Probleme behoben werden,  von denen zahlreiche „No Man’s Sky“-Spielern bereits berichtet haben.

Weiterhin wird dazu betont, dass das Feedback der Spieler dabei sehr geholfen hat. Die Spieler sollen deshalb nicht aufhören, ihre Feedback abzugeben. Schon vor der Veröffentlichung des Foundation Update betonten die Verantwortlichen von Hello Games, dass eine ganze Reihe von neuen Updates für „No Man’s Sky“ folgen soll, welche dabei helfen sollen, die ursprüngliche Vision des Spiels zu realisieren.

Die englischsprachigen Patchnotes verraten die genaueren Details zum neuen Patch 1.12 für „No Man’s Sky“ auf PlayStation 4 und PC:

Patchnotes:

  • [PC] Following reports of some people experiencing issues with the game while unsupported mods are installed, we’ve added mod detection which will show a warning screen on loading when mods are detected. A mouse click or button press will dismiss this screen. We have also introduced a new method for mod installation which should prevent player’s games from breaking when a new update is released. For details please see the ‘DISABLEMODS.TXT’ file in the \GAMEDATA\PCBANKS folder.
  • [PC] Allowed remapping of the build menu and quick menu commands to support Azerty keyboards.
  • [PC] We’ve enabled a temporary workaround for the SLI issues people are experiencing. If you are running in SLI, please disable TAA and the game should run. We are looking into a more permanent solution to this issue.
  • Fixed an issue which, in some rare cases, prevented NPCs from giving you mission critical dialogue.
  • Fixed a bug which could cause core items to be transferred from exosuit inventory to starship inventory.
  • Fixed a number of rare crashes (if you continue to experience crashes, please send a crash report and include your crash dumps).
  • [PC] Fix for monitor detection on PCs with 3rd party remote desktop or screen sharing applications.
  • [PC] Running the game via the .exe file should no longer give Steam Init errors.
  • Fixed an issue where underwater buildings could spawn without doors which in rare cases would mean the NPC missions could not be completed. (Note: If you are still being pointed to missing facilities during the NPC questlines, you can either claim a new base and re-build the NPC terminal, or if you have a Freighter, remove the NPC terminal from your base and rebuild it in the Freighter. The NPC should then give you new coordinates. We are still working on a more permanent fix for this issue).
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Yo ein VR Update würde dem Spiel sicher helfen :/

naja bis dahin wird wohl nicht mehr Installiert

PiKe
du meinst sicher das Foundation Updaten
soll ganz Nett sein bisher nur gutes gehört

Wäre auch schön Blöd wenn die das Spiel schlechter patchen

Hätte es gerne als VR Titel, würde auch ne Pro dafür holen, falls es nur darauf läuft.

Was sagt ihr eigentlich zum Feature-Update? Konnte es noch nicht zocken, bin aber auf Meinungen interessiert.