Dragon Ball FighterZ: Neuer Gameplay-Trailer präsentiert Jiren und Videl - Patch überarbeitet Spielbalance

Die neuesten "Dragon Ball FighterZ"-Kämpfer Jiren und Videl zeigen sich heute in einem neuen Gameplay-Trailer. Zudem hat Arc System Works mit einem Patch Änderungen an der Spielbalance vorgenommen.

Die Verantwortlichen von Bandai Namco Entertainment haben einen neuen Gameplay-Trailer zu „Dragon Ball FighterZ“ veröffentlicht. Mit diesem stellt man uns die heute erscheinenden DLC-Kämpfer Jiren aus dem Universum 11 sowie Videl vor, die gemeinsam mit dem Großen Saiyaman in den Kampf zieht.

Beide Charaktere werden mit dem zweiten FighterZ Pass ins Spiel gebracht, der insgesamt sechs neue Charaktere umfassen wird. Neben Videl und Jiren werden zu einem späteren Zeitpunkt auch Broly aus „Dragon Ball Super“ sowie Gogeta (SSGSS) ins Spiel kommen. Die zwei verbliebenen DLC-Charaktere sind noch nicht bekannt.

Zudem hat Arc System Works ein neues Update für „Dragon Ball FighterZ“ veröffentlicht, mit dem man die Spielbalance grundlegend überarbeitet. Unter anderem wird die Menge der wiederherstellbaren Lebensenergie verringert, wenn man Schaden erlitten hat. Auch Aspekte wie die KI-Gauge, die Meteor-Attacken und vieles mehr wurden überarbeitet. Die englischsprachigen Patchnotes haben wir euch eingebunden.

Änderungen des neuesten Updates

  • HEALTH RECOVERY UPON TAKING DAMAGE:
    • Reduce the amount of recoverable health when damaged. (Excluding invincible moves)
  • KI GAUGE:
    • Decrease the amount of Ki Gauge gained when receiving damage from Super Attacks and Meteor Attacks, and increase the amount of Ki Gauge gained when receiving damage from other attacks.
    • For a short period of time after using the Ki Gauge, the overall amount of Ki Gauge gained is now reduced.
  • MID-AIR SMASH ATTACK:
    • When the condition for a camera change is met, the camera effect will occur regardless of the height of the character’s position now.
  • INVINCIBLE SPECIAL MOVES:
    • Z Assist and Ultimate Z Change will now be unusable during Invincible Special Moves aside from when it hits.
  • POWERED-UP SPECIAL MOVE:
    • Reduce the amount of Recoverable Health when receiving damage from Power-up Special Moves. (Excluding invincible moves)
  • SUPER ATTACK:
    • Reduce the amount of damage dealt when a move other than Ultimate Z Change connects after a Super Attack hits.
    • It is now easier to successfully connect Ultimate Z Change after Super Attacks.
  • ALL METEOR ATTACKS:
    • Increased the minimum damage of all Meteor Attacks.
  • SPARKING!:
    • Sparking! can now be used while blocking. (Includes blocking in mid-air)
    • While Sparking! is active, reduce the amount of recoverable health of the opponent when damage is dealt to them. (Excluding invincible moves)
    • Increased the start up frames of Sparking! aside from when cancelled from an attack.
  • VANISH MOVE:
    • Camera change is easier to occur when cancelled from an attack.
  • Z-REFLECT:
    • You will be invincible to the opponent’s Sparking! activation after a successful Z-Reflect against an opponent’s attack.
  • ALL THROW MOVES, DRAGON RUSH:
    • Specific throw moves and Dragon Rush cannot connect more than once within a combo.
  • DRAGON RUSH:
    • Decreased the amount of Ki gauge gained and damage dealt.
    • After a Dragon Rush during mid-combo, camera change will not occur for subsequent hits.
  • MID-AIR DRAGON RUSH:
    • The opponent will ground slide after a mid-air Dragon Rush during a combo.
  • GUARD CANCEL CHANGE:
    • Invincible state will now last until coming into contact or in close vicinity with the opponent.
    • Increased the recovery frames and landing recovery frames when blocked.
  • GROUND BACKSTEP:
    • Increase the distance travelled.
  • SHENRON (REVIVE ALLIES):
    • Increased the health of the revived ally.
  • SHENRON (MAKE ME IMMORTAL):
    • Increased the health recovery rate.
  • GROUND RECOVERY:
    • Reduced the collision from mid-air opponent.
  • DELAYED GROUND RECOVERY:
    • Until completely down, you will now be able to perform the different ground recovery options.
  • DRAMATIC FINISH:
    • Vanish Move will also trigger Dramatic Finish now.

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