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Twisted Metal


Geistesabwesend

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  • 5 Wochen später...

Need to spread the news. Play3 scheint ja Twisted Metal-Infos zu boykottieren. :rolleyes:

 

The sniper rifle in Twisted Metal does not work like a full on sniper rifle. It's a BIT like a sniper rifle, a BIT like the reticle attack in Twisted Metal Black. Here's the gist:

 

-activate the weapon and if a target is in range it sends out a red laser site. Enemy can be 10 feet away or clear across the level.

 

-Targeting an enemy opens up a sniper scope window that shows the car you are targeting in a zoomed in view. This scope is only about 5-10% of your screen so you can still drive and play while you have your AI controlled gunner character aiming at the enemy (as long as you keep the enemy in target cone/range).

 

-So the actual play mechanic is more about 'can you keep enemy in range/target' but it's a pretty wide range.

 

- Every 7 seconds (or so) the laser site moves to a another area of the car. Starts with the wheels, then the body, then the gas tank, then finally goes to the driver's head. What part of the enemy the site is positioned on when you press fire determines the damage you do and the impulse. So hit the wheels of the car and do about 12 points of damage but get a bit impulse as you 'blow out the tires'. Get the body and get less impulse but about 20 pts of damage. Gas tank hit = mega explosion and car toss (simulating gas tank going boom) and you do about 30pts. HEADSHOT = instant death of the enemy but this takes the longest to do.

 

- When you are targeted you can see the red site on you so you can try to escape/find cover OR shield at the right time to block the incoming bullet.

 

- IF you are targeting car A and you manually switch to CAR B, the location of the sniper drops anywhere form a full level (car wheels drops to car body) to about 50% of a level (this aspect is not locked yet). This allows offense to get sneaky and trick a car into thinking THEY are about to get shot but then manually change targets at the last second and take an enemy by surprise. BUT because we drop the target/sniper position a level, there's no way to get an instant kill this way. Anyone who dies by sniper headshot will have time (but will they have the skill/knowledge of the level?) to seek cover or shield or kill the guy with the sniper rifle BEFORE the headshot is executed.

 

Quelle:http://www.twitlonger.com/show/8r5e76

 

Falls es jemand noch nicht gesehen hat, ist hier der komplette Interview von David Jaffe bei GTTV

http://www.gametrailers.com/video/david-jaffe-gt-tv-extended/709935

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    • The rookie  Staffel 1 top Staffel 2 war richtig geil Hammer Finale  Staffel 3 Folge 1 geht gut los
    • Danke für die Info Pavlov hat wohl auch was schönes bekommen. Muss sagen, dass ich die alten Maps eigentlich schon ziemlich gut aussehend fand. Wenn die neuen noch besser sein sollen, muss ich da dringend nochmal reinschauen:     Außerdem gibts auf dem Rebellion YT Kanal einen neuen Trailer für Zombie Army. Das ist ja irgendwie im Store verschwunden - was aber nichts heißt, da im Sony Store allesmögliche mal verschwindet. Dachte gerade, die hätten auch Wolfenstein und den ganzen Kram gemacht, aber hab ich wohl verwechselt mit Sniper Elite. Und ich meine gehört zu haben, dass die VR Version davon nicht so der Knaller wäre. hmmm...na mal schauen...war ja auch nicht auf der PSVR2.
    • Habe vorhin nach 120,5 Stunden Rise of the Ronin zu Ende gespielt. Im Gesamtpaket finde ich es richtig klasse. Besonders der Nahkampf ist erste Sahne und macht so ein Spaß. Jetzt brauche ich eine etwas längere Pause von Open World Games und werde kleinere Games erst mal spielen. Mein nächstes größeres Game wird dann Stellar Blade sein, wo ich mich schon richtig drauf freue.
    • Habe es gerade zu Ende gespielt und meine Spielzeit liegt bei 120,5 Stunden. Im Gesamtpaket war es richtig klasse und ich hatte richtig viel Spaß, besonders beim Nahkampf. Ich habe das ganze Game auch nur mit den Katana und ab und zu mit Pfeil und Bogen gespielt. Einige Dinge haben mir aber nicht so gefallen. Es gab viel zu viel Sammelkram und hier wäre weniger mehr gewesen. Das hat etwas genervt. Dann finde ich es so schade das der eigene Spielcharakter fast gar nicht gesprochen hat. Allen anderen wünsche ich weiterhin ganz viel Spaß.
    • Also ein Finale, Borussia Dortmund gegen Real Madrid fände ich ganz geil muss ich sagen.    Als BVB Fan sage ich da klar nein, aus Gründen. 😅
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