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Final Fantasy XVI


Mitsunari

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vor 1 Stunde schrieb Eloy29:

Kannst du dir ja in der Demo überlegen wo es sicherlich eine Kaufoption geben wird.

Vorbestellt ist schon lange. 😄
 

 

vor 1 Stunde schrieb Brykaz89:

Klingt auch nicht schlecht hmm... :classic_huh:

Eben, hab nur ein wenig Angst dass, die Demo nicht alles vom Spiel enthält.
Im sinne von ausgegrauten Menüs etc. gabs ja schon öfters bei Demos.

Glaube aber ich werd mich einfach zurückhalten und dann zu Release voll loslegen. 😁

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vor 4 Minuten schrieb CBandicoot:

Vorbestellt ist schon lange. 😄
 

 

Eben, hab nur ein wenig Angst dass, die Demo nicht alles vom Spiel enthält.
Im sinne von ausgegrauten Menüs etc. gabs ja schon öfters bei Demos.

Glaube aber ich werd mich einfach zurückhalten und dann zu Release voll loslegen. 😁

Nein die Demo ist das Spiel im vollen Umfang, du kannst danach gefällt es dir das Spiel kaufen und direkt weiter spielen.

Was ich für eine sehr gute Idee halte, bei denen die sich noch nicht schlüssig sind bei FF XVI.

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Und noch eine gute Preview zu dem sehr wahrscheinlich außergewöhnlichen PS5 Exklusive Titel.

Hätte Square Enix diese Qualität durchgehend sollte Sony sofort sie zu sich holen. Das ist aber leider bisher überhaupt nicht der Fall.

 

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vor 1 Stunde schrieb CBandicoot:

Vorbestellt ist schon lange. 😄
 

 

Eben, hab nur ein wenig Angst dass, die Demo nicht alles vom Spiel enthält.
Im sinne von ausgegrauten Menüs etc. gabs ja schon öfters bei Demos.

Glaube aber ich werd mich einfach zurückhalten und dann zu Release voll loslegen. 😁

Ja finde ich auch und besonders man ist aus der Thematik raus! Das finde ich noch schlimmer ich will nicht die 2h voll reinkommen in die Story und Atmo und dann ploppt nen Fenster auf hier Vorbestellen, Danke das Sie die Demo getestet haben. Und stehe da toller Cliffhanger will wissen wie es weitergeht.

2 Wochen später ok wie war Rollen und Zauber nochmal und was ist passiert? Ach ne dann fang ich mal von Vorne an. 

Ist für mich Pure Zeitverschwendung, vorbestellt habe ich das Spiel eh seit ca. 1-2 Monaten dann bringt mich der eine Monat auch nicht mehr um.

Werde auch Release abwarten denke es wird bei mir eh 70% Diablo sein was rotiert und der rest Final Fantasy. Bis dann die Seasons in Diablo anfangen :D

 

 

vor einer Stunde schrieb Eloy29:

So sollte das bei AAA Games sein ☝️♥️

 

Ok daa ist ja jemand sehr Zufrieden mit seinem Produkt wenn das wirklich so passiert kein Day One Patch und es läuft rund wäre das ein Traum und das könnten sich diverse Firmen mal auch aneignen 

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vor 1 Stunde schrieb Eloy29:

Nein die Demo ist das Spiel im vollen Umfang, du kannst danach gefällt es dir das Spiel kaufen und direkt weiter spielen.

Was ich für eine sehr gute Idee halte, bei denen die sich noch nicht schlüssig sind bei FF XVI.

Ansich stimmt das ja, die Idee dahinter finde ich auch Top.
Aber wie @Brykaz89 auch schon sagt, da ist man voll dabei und dann muss man bei nem Cliffhanger oder ner Unsichtbaren Wand ausharren und warten bis Release ist. xD

Zudem hab ich mir die Disk Version vorbestellt, also kann ich den DL eh vergessen 😅

 

vor 9 Minuten schrieb Brykaz89:

Ja finde ich auch und besonders man ist aus der Thematik raus! Das finde ich noch schlimmer ich will nicht die 2h voll reinkommen in die Story und Atmo und dann ploppt nen Fenster auf hier Vorbestellen, Danke das Sie die Demo getestet haben. Und stehe da toller Cliffhanger will wissen wie es weitergeht.

2 Wochen später ok wie war Rollen und Zauber nochmal und was ist passiert? Ach ne dann fang ich mal von Vorne an. 

Ist für mich Pure Zeitverschwendung, vorbestellt habe ich das Spiel eh seit ca. 1-2 Monaten dann bringt mich der eine Monat auch nicht mehr um.

Werde auch Release abwarten denke es wird bei mir eh 70% Diablo sein was rotiert und der rest Final Fantasy. Bis dann die Seasons in Diablo anfangen :D

 

 

Ok daa ist ja jemand sehr Zufrieden mit seinem Produkt wenn das wirklich so passiert kein Day One Patch und es läuft rund wäre das ein Traum und das könnten sich diverse Firmen mal auch aneignen 

Werd glaub auch ausharren, gerade am Ersten Abend will ich nicht um 9 Uhr aufhören, da wird ab Feierabend bis in die Nacht gezockt. 😁

Btw, eigentlich ist es Traurig das ein Spiel ohne Day1 Patch neh seltenheit geworden ist. Top von FF und Square keine Frage aber sollte wirklich wieder mehr Standard werden das die gepresste Version auf der Disk einfach Spielbar ist und Punkt.
Gegen Updates hat ja niemand was wen sie sinnvoll sind.

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4Gamer Interview:

  • The Story has a complete end and properly closes everything out with a satisfying feeling, so Takai really, really wants you to finish this game

  • While the story is closed out completely, the worldview of Valisthea is so rich that they could do FFXVI-2, but Takai says he'd rather let someone else deal with that lol (they be tired) Him and Maehiro both reiterate that it has a beautiful ending and they put out everything to conclude it. So an FFXVI-2 is kind of difficult

  • Maehiro created a detailed 4000 year spanning worldview of Valisthea starting from a Map, the geology, it flow of the winds and rivers, etc. and then the finer details of the history of the continent so you can see all the cultures and individual lives of the people living in it

  • Maehiro says that he's not sure he can write a better protagonist than Clive. Even in future works, he can't really see himself topping Clive

  • The more you progress in the story, the more refreshing it gets

Game Design:

  • Takai says playtime to reach the ending is 40~50 hours (Takai did mention his 35 hours was *his* playtime back then so I guess this is the player playtime). It doubles from there with sidequests and other content

  • Two patterns to the side quests: One is connected to the current progress of Clive's story, the other is tied to the location he's at and the side quests continue in a single story

  • Player can only control Chocobo, but there are other vehicles that will show up in the main story

  • They actually considered early on not even putting in a Chocobo but Yoshi-P gave a "strong order" of implementing Chocobo's "It's an FF so Chocobo's are necessary.

  • Trophy won't require doing the harder difficulty content to complete it. Maehiro hates that

  • Some things cut from the main story due to resource + cost made its way into the side quests

Music:

  • 215 songs in total; originally was 140

  • It's over 200 songs, but everything is limited to have a lot of variation of songs, such as Clive's theme, other characters and the nations. This was because Soken would think how Uematsu would handle it and came to this conclusion

  • There is a Chocobo jingle, but not the full theme for atmospheric reasons

 

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DenFamiNicoGame Interview:

Story:

  • Maehiro designed the world, story, etc. completely from scratch outside of the few orders from Yoshi-P at the beginning

  • Dominants becoming Summons is all inspired by their love of Tokusatsu (Kamen Rider, Ultraman, Sentai, etc) "After all, you want to "Henshin!" don't you?" and Pro Wrestling

  • Anime, Tokusatsu, and other games all show up as inspiration in this game even unintentionally. It's just natural.

  • FF16 has no relation to FF12's Ivalice and Maehiro wasn't necessarily aiming for it to be like that at all. But just like above, it may unintentionally influence him

  • The revenge drama will not last for the entire game, "look forward to the release!" but it was created because it's easy to understand and Yoshi-P mentioned the game will be about brothers at the core

  • The game covers Clive's entire life because Maehiro thought players would become more attached to him and see a reflection of themselves in Clive as it's like real life.

  • Clive as a protagonist also is written with the conscious of "Clive's emotions are the players and vice versa" in that scene rather than be entirely independent. Players won't feel uncomfortable with Clive's thoughts and what he says. Takai dislikes when a protag may say something that is a disconnect from you in that scenario or feels off and they worked hard on that

  • The game is a Dark Fantasy but it's not all that dark, look forward to the comedy, love stories, sparkling and warm stories. Yoshi-P will get angry if they sell "dark fantasy" too hard

Music:

  • FF16 ended up with 200+ Songs

  • Yonezu's Theme Song was written after he played the game. Maehiro says it will make you feel it can only be for FF16 so look forward to hearing it in the game.

  • Yoshi-P will talk more about Yonezu's song at a later date, but Soken loves it and just wondered how they can do it justice.

  • Soken says FF16 is not like FF14 where they pull from a billion genres in order to surprise or get them going. It's focused on "one point and is straight-forward"

  • Genre of Music is Dark Fantasy Music just like the games setting

  • That being said while FF16 is classical music... there are some songs you can probably think "You did it anyway, huh..." a song that was completely different from Yoshi-P's order made it in and everyone got hyped

  • He and the Sound team worked hard on this new style of interactive music that is different from what you see in games today and FF14's commercial style structure (1st half, intermission, 2nd half)

Game Design:

  • Interviewer expressed relief after seeing the SoP showing town and whatnot. Takai says while they have been developing this game as "ooohhhh! it's an RPG so of course it's gotta have towns!!" he realized people were worried about stuff like that and apologizes lol

  • Takai assures it's a real deal RPG, so be at ease and look forward to it. There are towns throughout the world and ones that act as rest-stops for Clive and side quests to dig into the culture

  • You can get alcohol (or serve? either or) and also Clive can receive letters in towns. You'll be able to shop, pick up quests and listen in on NPC conversations, too.

  • The Moogle that you pick up Mob Hunts from is a self-conceited piece of crap. Even has a special sound effect

  • Again a ton of side quests to sink into.

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