Zum Inhalt springen

Empfohlene Beiträge

Geschrieben
vor 47 Minuten schrieb TiM3_4_P4iN:

ich hab ja echt die Befürchtung, das das langsam kein Final Fantasy mehr ist sondern mehr zu einem Hack & Slay wird, ich möchte kein Final Devil May Cry...

Dann spiel es nicht. Wie bereits öfter erwähnt wurde, FF ist nicht mehr auf der Suche nach eigener DNA, sondern versucht sich mit jedem weiteren Teil ein eigenes einzigartiges Konzept auszusuchen in einem Fantasy (Sci-Fi) Mix mit Lore-typischen Elementen.

Seit XII ist FF im stetigen Wandel und ich persönlich finde XVI Ausrichtung einfach grandios.

Aber vielleicht dann einfach auf Rebirth warten?

• Like 1
Geschrieben
Am 5/27/2023 um 2:14 PM schrieb Hiei:

Da bin ich echt gespannt.

Geschrieben
vor 58 Minuten schrieb KillzonePro:

Dann spiel es nicht. Wie bereits öfter erwähnt wurde, FF ist nicht mehr auf der Suche nach eigener DNA, sondern versucht sich mit jedem weiteren Teil ein eigenes einzigartiges Konzept auszusuchen in einem Fantasy (Sci-Fi) Mix mit Lore-typischen Elementen.

Seit XII ist FF im stetigen Wandel und ich persönlich finde XVI Ausrichtung einfach grandios.

Aber vielleicht dann einfach auf Rebirth warten?

Wobei das neue Kampfsystem der FFVII-Remakes schon auch eher nen Tacken actionlastiger ist.

Ich persönlich finds auch gut und denke, da ist dennoch noch ne gute Prise RPG und Taktik mit involviert. Stelle mir das Kampfsystem von FFXVI ein bissel wie in Forspoken vor, vom Ablauf her. Bin echt schon gespannt, wies zu spielen sein wird. Bzw. bin ich mal gespannt, wann uns das Demo-Datum preisgegeben wird.

Oh Mann, weiß gerade nicht auf was ich mich mehr freue... FF XVI oder Diablo IV ?

• Like 1
Geschrieben
vor 8 Minuten schrieb Sasuchi Yame:

Oh Mann, weiß gerade nicht auf was ich mich mehr freue... FF XVI oder Diablo IV ?

Gehört fast verboten zwei so Hochkaräter bei solchem Wetter zu releasen.^^

Geschrieben
vor 17 Minuten schrieb Rizzard:

Also ich bin noch mit Tears of the Kingdom beschäftigt. ?

• Like 1
Geschrieben
vor 15 Minuten schrieb Rizzard:

Hinausgehen wird überbewertet. Ich mache das so.

2014-05-08-nice-weather.png

Geschrieben

Obviously FINAL FANTASY is a series that has a very passionate fanbase. Did you feel that weight of expectation when making this game and if so, how did that affect you?

Yoshida-san: I’d be lying if I said there was no pressure. Right now, with the release fast approaching, I honestly have to say that I’m feeling the pressure a little more. 

Having said that, the FINAL FANTASY fanbase isn’t just made up of fans of the entire series. I’d say that a lot of the passionate fans are passionate about specific titles in the series. For example, someone might love FINAL FANTASY VII, while someone else is all about FINAL FANTASY IX, and yet another person thinks FINAL FANTASY XII is the absolute best. 

All these people have different expectations and hopes for what they want to see in a FINAL FANTASY game. There are some people who think:“It has to be a turn-based game.”And there are those fans who may think:“The recent FINAL FANTASY games seem a bit retro and out-dated, I just don’t find myself playing them these days…”

Our decision to make FINAL FANTASY XVI a real-time action game means there will probably be some fans who decide to give the series another go… and there will be some people who say it’s not a FINAL FANTASY if it’s not turn-based. It’s just not possible to fulfil everyone’s expectations in a single game. 

I do, of course, feel bad about not being able to give some people the game they want, and I do feel that pressure. Having said that, FINAL FANTASY has now reached 35 years of history. By shifting to real-time action for a mainline, numbered FINAL FANTASY game, I hope that the young developers who will come to make FINAL FANTASY games in the future can look back at XVI and think:“This kind of FINAL FANTASY is valid as well. We can have more freedom to create this game as we want!” 

I think that’s really important to foster, especially if FINAL FANTASY is to reach its 40th and 50th anniversaries as well.

And if you ask me how I deal with the pressure, I guess all I can do is to come out here and speak to people honestly about the game we’ve created and what kind of game it is!